گردشگری آنلاین

سرویس های فروش آنلاین گردشگری

در واقع در سرویس های فروش آنلاین گردشگری وایت لیبل کاربر وارد سایت فروش می شود و با وارد کردن ادرس یا نام آژانس مسافرتی اقدام به خرید خدمات گردشگری می نماید

امروزه تمام آژانس ها مسافرتی به سرویس های فروش آنلاین گردشگری نیاز دارند. چراکه کاربران کمتر فرصت می کنند تا برای استفاده از خدمات گردشگری به آژانس های مسافرتی مراجعه نمایند و ترجیح می دهند در کمترین زمان و در هر مکانی به سرویس های فروش آنلاین گردشگری دسترسی داشته باشند.


انواع سرویس های فروش آنلاین گردشگری

وب سرویس گردشگری در سه نوع قابل اجرا است که عبارتند از:

وایت لیبل (white label)

وایت لیبل ها قالب هایی ساده و آماده هستند که در اختیار آژانس های مسافرتی قرار می گیرد. در واقع شما به هیچ عنوان نمی توانید در طراحی گرافیکی سایت فروش آنلاین خود تغییری ایجاد کنید بلکه تنها در تغییر رنگ و لوگو اختیار دارید. از جمله مزیت های آن می توان به این مودر اشاره کرد که پیاده سازی و اجرای وایت لیبل ها نیازی به نیروی انسانی ویژه ندارد و در هر زمانی امکان پذیر است.

در واقع در سرویس های فروش آنلاین گردشگری وایت لیبل کاربر وارد سایت فروش می شود و با وارد کردن ادرس یا نام آژانس مسافرتی اقدام به خرید خدمات گردشگری می نماید. از دیگر مزایای مهم این نوع سرویس های فروش آنلاین گردشگری می توان به کم هزینه بودنش اشاره کرد و همچنین در زمانی کوتاه می تواند خواسته های آژانس های مسافرتی را برآورده نماید.

سرویس های فروش آنلاین گردشگری

وب سرویس (Web services)

نوع دوم از سرویس های آنلاین گردشگری، وب سرویس ها هستند. در وب سرویس ها این امکان برای شرکت های بزرگ، وب سرویس رزرو هتل و پرواز فراهم می شود تا خدماتشان را به صورت جامع ارائه دهند. این مسئله یک عامل مهم در رفع مشکلات آژانس های مسافرتی است تا بتوانند مشتری های بیشتری را جذب خود کنند و به آنها خدماتشان را ارائه دهند.

در واقع در وب سرویس ها درگاه های اتصال مستقیم به خدمات شرکت های ارائه دهنده خدمات رزرو هتل، هواپیما و هرچه مربوط به آژانس های مسافرتی است، در یک وب سایت کلی نمایش داده می شود. طراحی این وب سرویس ها بسیار اهمیت دارد. یعنی لازم است تا نکات سئو در طراحی سایت گردشگری به درستی انجام شود، معرفی کامل و درستی از تمام تورها صورت بگیرد و تمام رویداد های پیش رو معرفی شود تا افراد بتوانند با اطلاعات جامع تری برای رزرو آنلاین خدمات گردشگری اقدام کنند.


افیلیت (affiliate)

افیلیت مارکتینگ گردشگری یا بازاریابی پورسانتی نوعی از سرویس های فروش آنلاین گردشگری به حساب می آید که از طریق واسطه گری در وبسایت ها افراد را با مطالب جذاب به وبسایت خود می کشانند و خدمات آژانس های مسافرتی را ارائه می دهند. در این مورد به ازای هر واحد فروش از خدمات، وبسایت تبلیغاتی پورسانتی را دریافت می کند.

در افیلیت مارکتینگ گردشگری معرفی و تبلیغ محصول برون سپاری می شود یا نیاز است تا فردی را به صورت ویژه برای این کار استخدام کنند که هر دوی آنها هزینه بر است. ولی برای زمان هایی که فروش آژانس های مسافرتی کاهش یافته، افیلیت مارکتینگ گردشگری گزینه مناسبی است چراکه با تبلیغات ویژه می توان مشتریان بیشتری را به سمت استفاده از خدمات تشویق کرد.

طراحی سایت گردشگری

سرویس های فروش آنلاین گردشگری مناسب برای آژانس مسافرتی ما

حال که با انواع سرویس های فروش گردشگری آشنا شدید، لازم است یکی را برای ارائه خدمات مسافرتیتان انتخاب کنید. در این قسمت باید تکلیفتان را با چند مورد مهم مشخص کرده تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. اول از همه باید ببینید که طراحی گرافیکی تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد؟ یعنی می خواهید طراح گرفیکی ویژه و خاصی داشته باشید یا اگر هم از قالب های آماده که مشابه سایت های دیگر است، استفاده شود مشکلی نخواهید داشت.

در قدم بعد باید به صورت دقیق خدمات موردنظرتان را فهرست بندی کنید، به عنوان مثال تصمیم بگیرید که می خواهید تمام خدمات گردشگری را در سایتتان داشته باشید یا تنها قسمتی از آن مثلا فقط فروش آنلاین پرواز را در نظر دارید یا خدماتی همچون رزرو هتل و … نیز وجود داشته باشد؟ پرواز های چارتری هم جزو خدمات شما هست یا خیر؟

در گام آخر که بسیار مهم است باید به این مسئله بپردازید که سرعت سایت تا چه حد برای شما اهمیت دارد؟ همچنین بودجه موردنظرشما تا چه اندازه است؟ آیا می توانید یک وب سرویس ویژه برای خودتان طراحی کنید یا باید از قالب های آماده استفاده نمایید؟ با جواب به تمام سوالات می توانید به یک جمع بندی کلی برای استفاده از انواع سرویس های فروش آنلاین گردشگری داشته باشید.


ویژگی سرویس های فروش آنلاین گردشگری

در انواع وبسایت های سرویس های فروش آنلاین خدمات گردشگری ویژگی های زیادی وجود دارد که توانسته آژانس های مسافرتی و کاربران را به خود جذب کند. این ویژگی ها عبارتند از:

نظرات کاربران

در این سرویس های فروش آنلاین گردشگری، امکان نظرسنجی از کاربران یا مشتریان وجود دارد که همین امر کمک می کند تا مسائل بهتر برای دیگر کاربران شفاف شود و آنها با خیال راحت اقدام به رزرو خدمات آژانس های مسافرتی نمایند. همچنین با توجه به نظر کاربران تمام بخش ها اعم از هتل ها، آژانس های مسافرتی و … برای بهتر کردن کیفیت و خدماتشان تلاش می کنند.

سرویس های فروش آنلاین گردشگری

پرداخت آسان

از دیگر عواملی که برای مشتریان یا کاربران حائز اهمیت است، پرداخت آسان بوده که تنها با رزرو و داشتن اطلاعات کارتشان می توانند به سرعت هزینه ها را پرداخت کنند و رسیدشان را دریافت نمایند. همچنین مشتریان اطمینان حاصل می کنند که رزروشان به درستی ثبت شده است.

استفاده از خدمات نقشه گوگل

در انواع وبسایت های سرویس های فروش آنلاین گردشگری از نقشه گوگل استفاده می شود تا کاربران بتوانند به راحتی مسیرهای موردنظرشان را بررسی کنند. همچنین این امکان برایشان فراهم می شود تا نقشه مکان های دیدنی، تاریخی و … را به صورت دقیق پیدا کنند.


سخن آخر

با معرفی انواع سرویس های فروش آنلاین گردشگری این امکان را برای شما فراهم کردیم تا با توجه به نیازهای خودتان یکی را انتخاب کنید. حواستان باشد که وجود این سرویس ها ضروری بوده و اگر از آن غفلت کنید به معنای از دست دادن بخش بزرگی از بازار است.

5/5 - (1 امتیاز)
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *